Sänk era kostnader

Comparefy matchar ditt företags specifika behov mot relevanta mobilparkeringsleverantörer. Vi hjälper er spara tid, pengar, komma igång och mycket mer.

Börja spara pengar Ta en tur

Förenade Care

Ett familjeföretag med rötter från Danmark

”När Comparefy presenterade sitt tillvägagångssätt och resultat från tidigare kunder så kändes det nästan lite för bra för att vara sant.”

Ewa Lovén

Förenade Care

Porträtt på Ewa Lovén

Ett av Sveriges största servicebolag

Förenade Care är ett familjeföretag med rötter från Danmark och är en del av Forenade koncernen. De bedriver verksamheter inom flera områden så som hemtjänst, medicinsk vård, äldreomsorg mm. Förenade Care och har ca 4500 anställda på 50 verksamheter i landet och det gör dem till ett av Sveriges största privata vårdbolag.

Höga fasta kostnader

Förenade Care kom i kontakt med Comparefy under hösten 2020. Precis som majoriteten av alla svenska företag under pandemin så började de också titta närmare på sina leverantörskostnader.

I samband med detta konstaterades det att de betalade väldigt höga fasta kostnader till deras leverantör för telefonparkering.

Ewa beskriver det så här:

- Vi kom i kontakt med Comparefy i ett väldigt gynnsamt läge. Vi hade precis börjat titta närmare på våra utgifter och såg att vi hade väldigt höga fasta kostnader och kände att vi verkligen behövde göra något åt det.

Ewa fortsätter:

- När Comparefy presenterade sitt tillvägagångssätt och resultat från tidigare kunder så kändes det nästan lite för bra för att vara sant men vi kände ändå ett förtroende i att testa, säger hon med ett leende på läpparna.

När frågan kommer om vad som fick dem att ta ett beslut om att köra igång så berättar hon att det var pga att Comparefy var tjänstvilliga, hjälpsamma och tillgängliga under hela processen.

Viktigt att inte ha en tickande månadskostnad

I november 2020 påbörjades jobbet med att granska tidigare fakturor, undersöka hur samtliga förare sköter sina parkeringar och interna önskemål hos Förenade Care. Efter analysen uppdagades det att många förare visserligen telefonparkerar men att de gör det extremt sporadiskt.

- Telefonparkering kan bli dyrt och det är aldrig att föredra. I ett sådant fall som Förenade Care befann sig i är det viktigt att inte ha en tickande månadskostnad per förare då det ofta äter upp för stora delar av företagets totala kostnader för parkering konstaterar Robin Danielsson, på Comparefy.

Efter analysen togs en tydlig plan fram med målet att slussa in alla förare som sedan tidigare inte hade använt en parkerings app till att börja göra det – och då till ett lägre pris. Comparefy undersökte flera andra leverantörer på marknaden och förhandlade prissättningar som kunde matcha Förenade Cares behov bättre. Resultatet blev över förväntan!

Fem av fem stjärnor

Comparefy plockade fram två olika förslag till Förenade Care som de kunde välja mellan, de båda var långt mycket mer fördelaktiga än vad de tidigare hade använt. Tidigare behövde varje förare telefonparkera ett snitt om 12 ggr/månad för att räkna hem kostnaden, numera räknar de hem kostnaden oavsett hur mycket eller lite de parkerar och riskerar inte längre att betala för mycket. Comparefy presenterade ett resultat som landade i en besparing på 83,12%.

- Det är väldigt mycket pengar och besparingen kom dessutom i rätt tid, konstaterar Carina och syftar åter igen på pandemiläget. Hon är mycket nöjd över resultatet och fortsätter:

- Det är inte bara kostnadsbesparingen vi är nöjda med, utan det är hela processen som Comparefy hjälpt oss med. Allt från smidigheten till hjälpsamheten när vi skulle implementera den nya parkerings appen.

Sist men inte minst ställs frågan om hur många stjärnor mellan 1-5 som Förenade Care ger Comparefy, där båda är överens och säger:

- Fem!

Vill du ha liknande resultat som Förenade Care? Det är klart! Fyll i intresseanmälan så hör vi av oss inom kort!